Binaries

Ontwikkelaar Ant Workshop
Uitgever Ant Workshop
Releasedatum 28 september 2017
Genres Puzzle

Puzzelgames zijn altijd lastig te recenseren. Combineer dat met de Nintendo Switch en dan zie je een verschuiving. Puzzels zijn op de Switch lastiger omdat je in het openbaar kunt spelen. Binaries is zo’n puzzelgame voor de Switch die de reflexen en je denkvermogen test. En niet alleen wat betreft het puzzelen, maar ook je geduld word op de proef gesteld.

Beken geen kleur

Binaries is in basis een spelletje waarmee je als klein kind waarschijnlijk al in aanraking bent gekomen. Leid een balletje van A naar B en probeer ondertussen diverse gevaren te ontwijken en puzzels op te lossen. Makkelijk toch? Niet dus, want in Binaries heb je niet 1 puzzel, maar speel je met twee ballen tegelijk! De ene bal moet door een blauw parkoers geleid worden, terwijl de oranje door het oranje doolhof moet. To make matters worse, de puzzels lopen in elkaar over en door elkaar heen waardoor een gezond denkvermogen nodig is om de game tot een goed einde te leiden.

Leuk voor het kleine scherm

Er zitten flink wat puzzels in Binaries, waardoor je iedere keer een kleine sessie kunt pakken om te spelen. Zoals meer Nintendo Switch titels lijkt het er op dat binaries gemaakt is voor onderweg. Op het grote scherm kun je ook gewoon spelen maar is de game niet zo indrukwekkend als dat je onderweg je brein breekt over de diverse puzzels die binaries te bieden heeft. Naast het oplossen van de puzzels houd de game ook bij hoe snel je dat doet en hoe vaak je overleden bent. Op die manier kun je jezelf altijd verbeteren.

Lang verhaal kort, Binaries is een kleine puzzelgame die vooral goed uit de verf komt als je onderweg bent. Even klaar met grotere titels op de Nintendo Switch, dan is deze kleine puzzelaar het overwegen waard. Zeker als je van simplistisch weergegeven puzzelgames houd die synchroon, of juist niet synchroon moeten lopen.

13 oktober, 2017

65% Een kleine puzzelgame die lekker werkt onderweg