Farming Simulator

Ontwikkelaar Focus Home
Uitgever Focus Home
Releasedatum 7 november 2017
Genres Farming Simulator

De Nintendo Switch is op onze redactie een favorietje geworden sinds duidelijk is welk type games er op uit komen en wat de potentie is van de console. Een deel van dat succes is te wijten aan de diverse ports en definitive editions die de console ontvangt. Één van die ports is die van de meest recente Farming Simulator titel. En nu zul je denken; Die game heeft helemaal geen bestaansrecht op de Switch, maar dat hebben jullie mis.

Everyday farmin’ life

Het doel van Farming Simulator is simpel. Jij bent de beheerder van een boerderij en het is aan jou om alles wat op die boerderij gebeurt goed te laten verlopen, van het verbouwen van graan tot het houden van dieren en het vervoer van de diverse grondstoffen naar externe partijen. Dat alles is in een mooie sandbox gegoten waardoor je op je dooie gemak even een veldje kunt omploegen of even naar de slager kunt rijden met jouw varkens. Deze game heeft ook weinig concurrentie en dat is opzich prima. Wij zouden namelijk niet weten wat er beter zou kunnen aan Farming Simulator. Wij mochten aan de slag met de Nintendo Switch versie die op de meeste plekken niet onder doet voor de grotere broertjes op de PS4, Xbox One en Windows. Het enige voordeel van de Nintendo Switch. Je kunt met je rieten hoedje op ook daadwerkelijk in een weilandje gaan zitten spelen.

Performance op de Switch

Omdat de Switch versie qua gameplay vrijwel identiek is aan de vorige editie en aan de grotere broertjes kunnen we daar niet heel veel aandacht aan besteden. Het speelt lekker weg en is een mooie game om afentoe tussendoor te spelen. Wel is het afentoe vrij saai, maar het boerenleven is dan ook niet heel spannend te noemen. Wel hadden wij op de Switch op bepaalde plekken wat kleine framerate haperingen en wat texture pop-in, bijvoorbeeld wanneer je na veel en lang bewegen bij een wat complexer voorwerp zoals een trekker terecht komt. Echt verschrikkelijk is het niet te noemen maar daar had nog wel wat optimalisatie bij gekunne. Ach, het zal vast wel te patchen zijn toch?

Farming Simulator op de Nintendo Switch krijgt van ons een hele korte recensie, waarom? Omdat wij het meeste de vorige keer al getest hebben en daar vrij duidelijk over waren. Deze nieuwe Farming Sim is dan wel een nieuwe editie maar hij lijkt zo veel op de vorige dat update nagenoeg niet noemenswaardig zijn. Uiteindelijk houd je een solide titel over die het potentieel goed kan doen op de Nintendo Switch, aan de andere kant zijn de grotere broertjes en zusjes van de Switch versies net wat beter waardoor het niet meteen een aanrader is. Ben je wel een farming simulator fan dan kun je zonder zorgen de aankoop veroorloven. Er is namelijk geen andere realistische Farming Sim game op de Switch.

15 november, 2017

67% Wel een goede voldoende voor Farming Sim. Er is gewoon geen andere goede Farming Simulator te vinden, dus dit is de benchmark.