Disney Infinity 3.0: Finding Dory Play Set

Ontwikkelaar Disney Interactive
Uitgever Disney
Releasedatum 17 juni 2016
Platforms Multi
Genres Toys to Life, Adventure

Voor Finding Nemo was er Ecco the Dolphin, de SEGA game maakte destijds veel los omdat games met vissen vrij zeldzaam waren. Goede games met vissen zijn er al helemaal weinig en games met vissen van Disney zijn op een hand te tellen. Disney Infinity is al een behoorlijk uitgebreid platform en daar komt de nieuwe Play Set van Finding Dory bij. Is de Play Set net zo boeiend als de film? Onze mening is in ieder geval duidelijk.

Waarom maar één NFC figuur?

Ik snap het nog steeds niet. Bij Disney Infinity 2.0 en de Star Wars sets van 3.0 waren altijd voorzien van een Play Set Piece en twee NFC figuren. Marvel Battlegrounds en Finding Dory moeten het echter met maar een enkel figuurtje stellen, terwijl daar wel dezelfde prijs word gerekend. Zonde, want zo motiveer je mensen niet om de nieuwe play sets te kopen. Enfin de Play Set die je krijgt is daar tegenover wel weer erg leuk en uitgebreid. De figuurtjes zijn weer van hoge kwaliteit en Dory zelf nodigt je uit om Nemo er ook meteen los bij te kopen. Wat zei ik ook alweer over motivatie? Je koopt ze toch wel, want ze zijn tof!

Ondergelopen Wildlife Institute

Disney Infinity: Finding Dory Play SetNemo wordt door Dory geattendeerd op problemen bij het Aquarium waar zij in Finding Nemo een hoop vrienden hebben gemaakt. Aan Dory de taak om haar vriendjes te redden enzovoorts. Natuurlijk spoilen wij niet heel veel van het verhaal, en wat wij hier vertellen is ook terug te vinden in onderstaande gameplay video (Yes, we hebben er weer eentje voor je!). De Play Set ademt natuurlijk weer Disney Infinity maar het werkt allemaal net zo strak als dat het er uit ziet. Je moet Disney wel bijna complimenteren voor het vinden van een universele stijl die overal op past. Wij zagen ook al nieuwe figuren van Alice in Wonderland voorbij komen, maakt u de borst maar nat! Terugkomend op de game moet Dory haar visvriendjes helpen. En daar heb je wel een paar uur voor nodig.

Finding Dory, net zo leuk als de film

Finding Dory is een absolute aanrader als het op filmtechnisch gebied aan komt. De game zit daar prima bij in de buurt. De Stijl van Disney Infinity is net even anders dan die van de film maar veel verschil merk je tijdens het spelen niet eens. De game is zo opgezet dat je vaak vergeet dat je naar Disnet Infinity zit te kijken. Wij vergeven het feit dat er maar een enkel figuur bij de set geleverd wordt deels omdat de kwaliteit van de uitbreiding zelf erg goed is. Daarom krijgt dit nieuwe deel van Disney Infinity een enorm hoge score.

De Play Set van Finding Dory is net wat Disney Infinity 3.0 miste. Voor de mensen die Inside Out net iets te koddig, en Star Wars net iets te volwassen vinden is Finding Dory de perfecte tussenstap. De grappige Pixar invloeden zijn weer terug te vinden in deze uitbreiding en daar red de content zich vooral mee. Het blijft alleen jammer dat zowel de Marvel als Finding Dory Play Set maar een enkel figuur meegeleverd krijgen. Dat doet echter niks af aan de kwaliteit van de Play Set, want die is gewoon zoals we van Disney Infinity gewend zijn prima.

11 juli, 2016

84% Finding Dory is de beste vissengame sinds Ecco the Dolphin