LEGO Dimensions: Beetlejuice Fun Pack

Ontwikkelaar Tt Games
Uitgever Warner Brothers Games
Releasedatum 12 september 2017
Platforms Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, PlayStation 4, Wii U
Genres Adventure, Platform

LEGO Dimensions houd maar niet op met groeien. Na kort geleden al het genoeg te hebben gehad de nieuwste packs uit te proberen waaronder het fantastische LEGO Batman Movie pack. Was het nu de tijd aan twee packs uit de nieuwe wave dit in september uit is gekomen. Eentje daarvan is het Beetlejuice Fun Pack.

En waarom beginnen wij met het Fun Pack? Nou eigenlijk omdat Beetlejuice onbekend zal zijn bij de meeste gamers die deze titel aanraken. Beetlejuice is een personage uit de gelijknamige film die in 1988 uit kwam en ging over een echtpaar dat verongelukt en vervolgens vast komt te zitten in hun eigen huis. Zij roepen een bio-exorcist genaamd Beetlejuice op it de onderwereld om de nieuwe bewoners te verjagen. Het echtpaar komt er echter achter dat Beetlejuice een verborgen agenda heeft en daardoor ontstaat er een probleem. Niet echt een film voor tere kinderzieltjes zou je zeggen. Toch is deze film geklassificeerd als een Horror-komedie en heeft de film zelfs awards gewonnen voor Beste horrorfilm en beste make-up.

Beetlejuice in LEGO Dimensions

In LEGO Dimensions is Beetlejuice redelijk simpel gehouden. Uiteraard krijg je in het Fun Pack een figuurtje (Beetlejuice zelf) en een 3-in-1 model zoals we die kennen uit alle andere LEGO Dimensions packs en wij kunnen maar niet genoeg benadrukken hoe veel denkwerk er eigenlijk in die voertuigjes zit. Deze keer krijg je de Zandworm die te zien is op Saturnus, een Spookachtige spin en een Stofzuiger die een eigen leven lijkt te hebben. Alle drie de voertuigen hebben dezelfde ingenieuze bouwwijze als alle andere packs en bij de Zandworm (het hoofdmodel) kon enige verbazing niet uitblijven.

Het Fun Pack unlockt tevens een nieuwe online map, welke wat woestijnachtig aan doet zoals ook Saturnus er in de film uit ziet. Hier zijn zoals je gewend bent alle online modi op te spelen en het behoeft dan ook vrij weinig uitleg dat deze map gewoon weer past in wat je gewend bent. De adventure world is deze keer toebedeeld aan een stuk van Saturnus en de huis waar het echtpaar in rondspookt. Als Beetlejuice kun je bijvoorbeeld op de zolder komen, in de eetzaal en zelfs het miniatuur dorp waar Beetlejuice in de film ook woont. Voor de fans van het materiaal is er wel degelijk wat te halen.

En daar zit dan ook meteen het probleem. Ken je Beetlejuice niet dan zul je uit dit Fun Pack weinig voldoening halen. Franchises zoals de Gremlins en Harry Potter zijn beter in de markt te zetten dan deze film, welke meer een cult status heeft dan dat het ooit echt een hit is geweest. Toch willen wij Warner Brothers en Tt Games een compliment geven. Op deze manier worden ook de meer volwassen gamers naar LEGO Dimensions toe getrokken. Nu nog een nieuw Story pack op deze manier! Wij zien hem in ieder geval graag verschijnen.

19 september, 2017

67% Een fun pack waarvan de inhoud niet bij iedereen bekend zal zijn. Tijd voor film-opvoeding?