Ontwikkelaar Vile Monarch
Uitgever Good Shepherd Entertainment
Releasedatum 04-08-2017
Gespeeld op Microsoft Xbox One
Platforms PC, Playstation 4, Xbox One, IOS en Android
Genres Simulation

Soms komen er games voorbij die direct je aandacht trekken. Dit omdat ze anders zijn dan wat je gewend bent. Zo ook Oh…Sir! The insult simulator. Een game die draait om het zo ‘rude’ en Brits mogelijk beledigen van je tegenstander en hem hiermee te verslaan.

Fight

Zelf ben ik een groot fan van donkere humor: het liefst ten koste van iemand anders en met een inhoud die het publiek zo veel mogelijk zal choqueren. Daarom zou dit spel perfect bij mij moeten passen… De gameplay is erg simpel. Jij en je tegenstander hebben een verhitte discussie met allebei een levensmeter boven het hoofd, net zoals je kent van reguliere vechtspellen. Er verschijnt een lijst met woorden waar beiden een selectie uit moeten maken om de beste belediging voor de ander te vormen. Bij iedere afgemaakte belediging (de zinnen moeten wel kloppen) verliest de ander leven. Hoeveel is afhankelijk van hoe ‘rude’ de belediging is, of je inspeelt op de zwakte van de ander en of je combo’s maakt. Degene met de beste serie beledigingen wint.

Tegen wie?

Het is mogelijk om dit spel tegen de computer te spelen, maar leuker is het natuurlijk tegen andere gamers. Gelukkig zit er een multiplayer modus met zowel lokale als online mogelijkheden in de game. Online duurde het bij mij alleen een poos voordat er andere spelers gevonden werden. Voor spelers die Oh…Sir! The insult simulator tegen de computer spelen is er ook nog een toernooi modus waarin je vijf wedstrijden achter elkaar moet zien te winnen. Naar mate je meer speelt en beledigt, worden er nieuwe personages en arena’s beschikbaar gemaakt.

Oh…Sir! The insult simulator

Een leuk aspect van het spel is dat alle beledigingen die je maakt worden uitgesproken door de verschillende stemmen die zijn ingesproken en er zitten een paar goede stemmen bij… Als je een keer een echt grappige belediging hebt gemaakt, is het spel leuk. Helaas gebeurde dat erg weinig, veel beledigingen waren tenenkrommend slecht. Dat kan aan mij liggen: misschien waren mijn combinaties niet zo goed, maar het kan ook zijn dat de zinsdelen die je krijgt gewoon te beleefd zijn. De beledigingen zijn namelijk een soort Britse elite versie van Yo Momma grappen. Verder zijn de gevechten heel erg langzaam, wat het spel niet ten goede komt. Het spel kost net zoveel als een biertje in de bar, dus mocht je het een keer een half uurtje willen proberen met je dronken vrienden, dan kan het zeker leuk zijn. Wie weet leer je nog een leuke belediging om later op de avond in real life te gebruiken…

23 augustus, 2017

45% Het spel kost net zoveel als een biertje in de bar, dus mocht je het een keer een half uurtje willen proberen met je dronken vrienden, dan kan het zeker leuk zijn.

Auteursinformatie: Oscar Meijer