Review: LEGO Batman Movie Story Pack

OntwikkelaarTelltale Games
UitgeverWarner Bros Interactive
Releasedatum8 februari 2017
PlatformsPlayStation 4, PlayStation 3, Xbox 360, Xbox One, Wii U
GenresNFC, Adventure

Als we toch bezig zijn met LEGO Dimensions Packs, dan is de creme de la creme onder de doosjes toch wel een zogeheten Story Pack. Het extreme geluk van de random number generator aan de PR’s kant lag aan onze zijde en wij mochten dan ook aan de slag met het LEGO Batman Movie Story pack. Een pakketje waar menig gamer toch niet het geld voor over heeft, maar waar wel degelijk value for money te vinden is. Wij gingen met Batman op pad en speelde door de film heen.

LEGO Batman Movie?

Jep, na Fantastic Beasts and where to find them en de nieuwe Ghostbusters film moet ook de LEGO Batman film er aan geloven. Maar wat je krijgt is wel iets leuks. Je krijgt de batcomputer als nieuw opzetstuk voor je portal (wat er al vet uit ziet), dan krijg je Robin en Batgirl als minifigs EN een nieuwe batmobile. Zoals altijd hoef je het voor de steentjes niet te doen want dan voel je je opgelicht. De kracht zit hem in de software die er bij hoort. Uiteraard mag je alle bouwstappen van alle figuren en de batcomputer weer via LEGO Dimensions uitvoeren en dan is het spelen geblazen. Je krijgt een nieuwe Adventure world, een nieuwe Battle Arena en dus de LEGO Batman Movie story, welke zich over zes levels uitstrekt. Met een gemiddeld level uit een level pack ben je een goede avond bezig dus dat zou eigenlijk betekenen dat je met een Story Pack een week zou doen.

De inhoud van het LEGO Batman Movie Story Pack

Trouw volgertje van het verhaal

Wat opvalt aan de Story Packs is dat wanneer je de ontwikkelaars meer ruimte geeft om iets met een verhaal te doen, er meteen een top product uit komt. Echt moeilijk is het natuurlijk niet om een bestaand iets te volgen, maar credits worden wel gegeven op het moment dat je een speelbare versie van de film mag verwachten die het verhaal volgt, want dat doet een Story Pack. Wij kunnen niet vergelijken met Fantastic Beasts en Ghostbusters maar op zichzelf geeft het LEGO Batman Story Pack een goed beeld van wat je van de film mag verwachten, echter dan in interactieve vorm. Grappig is dat voor deze Story Pack het Batman figuurtje uit de originele LEGO Dimensions game word gebruikt als hoofdpersoon. Slim gevonden en een mooie methode om de gamer te voorzien van een extra minifig in het Story Pack.

Overige content

De overige content is zoals je die mag verwachten van een groter LEGO Dimensions setje. De Adventure World is een kleine versie van Gotham City, en dan niet zomaar Gotham City maar het Gotham City van de LEGO Batman film. De figuurtjes die je bij het Story Pack krijgt en Batman vullen de missende puzzelstukjes naadloos in alhoewel je natuurlijk met LEGO Dimensions eindeloos kunt combineren. Pak je alleen de informatie die het Story Pack met zich meebrengt dan vormt het alsnog een mooi geheel als aanvulling op LEGO Dimensions. Ook de Battle Arena’s hebben altijd een kenmerkend smoelwerk en voor deze multiplayer maps is dat niet anders.

Kortom, het LEGO Batman Movie Story Pack is geslaagd. Het speelt lekker, is verhalend goed en zit boordevol leuke uitbreidingen en bouwplezier waar je zeker een week aan avondjes mee zoet bent. Het voelt ook als een zeer welkome aanvulling op de twee andere Story Packs waarbij afgeweken is van LEGO Dimensions om iets anders te laten zien. het LEGO Batman Story Pack lijkt iets meer terug te gaan naar de roots door simpelweg Batman aan te stippen als hoofdpersonage. Zijn wij er blij mee? Zeer zeker, al is 45 euro  voor een doosje LEGO nog steeds een stevig bedrag.

7 juni, 2017

85% Onze eerste story pack review en dat smaakt zeker naar meer