Review: LEGO Dimensions: LEGO City & The Goonies

Ontwikkelaar Telltale Games
Uitgever Media tornado
Releasedatum 31 mei 2017
Platforms Wii U, Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3, PlayStation 4
Genres Adventure, Toys to Life

LEGO Dimensions is altijd goed voor wat opschudding in gaming land. De game gaat nu al even mee en in tegenstelling tot Skylanders, Disney Infinity en Amiibo leunt LEGO Dimensions op slechts één game die uitgebreid word totdat de rek er totaal uit is. Ergens is het ook wel goed want de opzet van LEGO Dimensions is fantastisch. Je krijgt een uitgebreide basisgame en wil je meer, dan koop je veels te dure doosjes lego om de ervaring te verlengen. Aan de andere kant zijn die doosjes hun geld wel waard. Veel lego zit er niet in maar dat word wel goed gemaakt met pure gameplay. Wij mochten aan de slag met meerdere setjes en hebben weer flink wat tijd mogen doorbrengen in het multiversum van LEGO Dimensions.

LEGO City Fun Pack

Fun Packs zijn de kleinste setjes en zijn te koop voor 15,99. Je zou dus zeggen dat de prijs torenhoog is voor slechts 1 minifiguurtje en een goed uitgedacht voertuigje. Maar naast de fysieke lego krijg je bij de Fun Packs ook nog een battle arena, waarin je diverse multiplayer minigames kunt spelen, en een avonturenwereld. Deze avonturenwereld is helemaal in de stijl van LEGO City en stelt Chase McCain (de minifig uit dit pakketje) in staat om diverse kleine submissies uit te voeren in een miniatuurversie van LEGO City. Als fans van LEGO City Undercover komen er weer leuke herinneringen naar boven die laten zien waarom LEGO City perfect pasti n het multiversum. Het is namelijk de meest normale wereld die je je kunt voorstellen, maar dan met een heldhaftige politieman als hoofdpersonage.

Sonic the Hedgehog Level Pack

Levels packs zijn de duurste doosjes op de Story Packs na en kosten je een whopping 32,99. Daar krijg je wel naast een minifig (Sonic the Hedgehog in LEGO vorm) ook twee voertuigen (de Speedster en de Tornado) in je setje. Heb je alles in elkaar zitten dan krijg je een battle arena, avonturenwereld en een heel verhaal om doorheen te spelen. Het Level Pack geeft wel een paar avonden plezier en al helemaal als je alles wil halen. Wij hebben eerder al een uitgebreide publicatie gedaan waarin deze level pack voorbij kwam en wij blijven dan ook bij ons besluit. Level packs zijn gaaf!

The Goonies Level Pack

Naast het level pack van Sonic the Hedgehog mochten wij aan de slag met een nieuw level pack, en wel het level pack van The Goonies. Nou is The Goonies al een oude film maar de lol is er niet minder om. The Goonies is in feite een avonturenfilm over een groep vrienden die een schatkaart vind en vervolgens een avontuur beleefd. Met het Level Pack van The Goonies ben je eveneens een avond kwijt met het doorploegen van het verhaal van The Goonies al is het in verkorte vorm. Natuurlijk krijg je ook bij dit level pack weer een flinks dosis humor en een paar niet onaardige puzzels voor je kiezen die je introduceren met de film en diens staat van dienst. Daarnaast krijg je natuurlijk ook weer een avonturenwereld en een battle arena om doorheen te gaan.

Het komt alleen maar bij LEGO Dimensions voor dat wij in bulk de kleinere doosjes kunnen en willen recenseren. In tegenstelling tot de vorige bezorgingen van LEGO Dimensions pack zat er deze keer ook een fantastisch nieuw Story Pack in, waar wij over een paar dagen wat meer over kunnen vertellen. Wat betreft de packs in deze test kunnen wij alleen maar zeggen dat LEGO Goud in handen heeft en dat zij met al hun packs eigenlijk wel een schot in de roos doen. Ben je fan van Chase McCain? Dan is het Fun Pack een leuke introductie voor LEGO City Undercover, ben je meer een filmfan dan kun je een volle avond of twee genieten van The Goonies, en als echte gamer kun je kiezen voor het al eerder gerecenseerde Sonic the Hedgehog level pack. Welk Story Pack wij hebben mogen recenseren lees je in ons volgende LEGO Dimensions artikel welke over een paar dagen verschijnt!

31 mei, 2017

85% Deze LEGO Dimensions packs zijn meer dan geslaagd