Review: Wrath of Loki: VR Adventure

Ontwikkelaar The House of Fables
Uitgever The House of Fables
Releasedatum 31 augustus 2016
Platforms Samsung Gear VR
Genres Hidden Object Puzzle

Met lichtelijk magische muziek word je verwelkomt in deze titel. De Samsung Gear VR heeft er weer een leuke titel bij in het repertoire. Wij mochten aan de slag met Wrath of Loki: VR Adventure. Is dat VR nou eigenlijk wel geschikt voor deze game, of had het op een normale telefoon ook wel gewerkt? Wij hebben een paar uur doorgebracht in VR om deze titel van boven tot onder te reviewen.

Thor, the mighty god of thunder

Jij speelt de game als Thor, de machtige Noorse god van de donder. Jouw broer Loki wil de planeet verwoesten en dus is het aan jou om de schurk te stoppen, maar niet voordat je enkele puzzels hebt opgelost, en heel eerlijk: puzzels zijn de beste manier om Virtual Reality te promoten. Je kunt rustig om je heen kijken terwijl je jezelf door de vele puzzels van deze game heen werkt op weg naar het eindpunt, het stoppen van Loki en zijn plannen om de planeet van de galactische kaart te vegen.

Wrath of Loki: VR Adventure is grafisch prima.Puzzels puzzels puzzels!

Deze game is vooral een combinatie van een aantal beproefde concepten. Je hebt puzzels waarbij je punten aan elkaar moet verbinden, of waar je bepaalde objecten moet zoeken en plaatsen. Maar eigenlijk niet veel meer dan dat. Juist door het simpele concept van deze titel waardeer je de art style die is gebruikt des te meer. Je kijkt rustig om je heen naar wat er gebeurt en hoe de omgevingen er uit zien. Je moet wel naar items zoeken, toch is er gekozen voor een opzet die heel erg lijkt op oude point and click adventures. En laat dat nou net voor Virtual Reality goed werken.

Speedrunnen met achievements

Klikken en kijken is een concept dat werkt in VR en dat merk je ook aan deze game. Je bent al behoorlijk snel bekend met de bewegingen en acties die je kunt doen dat je eigenlijk vrij snel door de game heen vliegt. Tijdens onze eerste run klokte wij uit op een ruime 16 minuten. En heel eerlijk is dat voor een Gear VR game ook wel genoeg. Het grote voordeel is wel dat je terug wil komen naar het verhaaltje vanwege de achievements die te behalen zijn in de game. In je eerste run zul je de trophies niet allemaal halen maar eenmaal duidelijk wat de bedoeling is gaat het des te sneller. Een titel met een redelijke herhalingswaarde en tegelijkertijd ook een prima titel om mensen te introduceren met virtual reality.

Wrath of Loki: VR Adventure is een Virtual Reality ervaring voor alle leeftijden. Er zit een wat engere scene in maar nergens is het 12+ te noemen. Wel is het een echte game, en een game die niet te lang duurt. Zo kun je zelf een beetje reguleren hoe lang je er mee bezig bent. Het halen van de trophies in de game is extra bonus. Zoek je dus nog een leuke point & click adventure voor de kids, of voor jezelf om even snel tussendoor te spelen dan is Wrath of Loki: VR Adventure een aanrader.

16 september, 2016

70% Deze ontwikkelaar heeft goed zijn best gedaan om een leuke VR ervaring aan de line-p van Samsung's Gear VR toe te voegen